تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/13 - 13:56
کد خبر: 381263

در گفتگو با فعالان دانشجویی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مطرح شد؛

انتقام سخت می‌تواند خروج آمریکا از خاورمیانه باشد/ استراتژی مقاومت از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر کرده است

انتقام سخت می‌تواند خروج آمریکا از خاورمیانه باشد/ استراتژی مقاومت از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر کرده است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی درخصوص اقدامات جنبش دانشجویی گفت: شاید مهمترین اقدامی که دانشجویان میتوانند در برابر این هیمنه پوچ انجام دهند، مبارزه با جریان تحریف است. جریانی که از خارج از مرزها خط میگیرد، توسط عوامل داخلی هدایت می‌شود. وظیفه یک جنبش، مبارزه با دوگانه‌ها دروغین و مبارزه با تفکری است که غرب را در اذهان بزرگ و پیشرفت ملی را تحقیر و کوچک می‌کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شامگاه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ پهپادهای آمریکایی با فرماندهی ارتش تروریست آمریکا در دل تاریکی شب و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد سه خودرو را مورد هدف قرار دادند. کمتر از یک ساعت بعد خبرها حاکی از ترور و شهادت ناجوانمردانه یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران داشت و نام سردار قاسم سلیمانی همه را در بهت و شوک فرو برد. جهان مبهوت از این‌که قوی‌ترین فرمانده نظامی دو دهه گذشته خاورمیانه، به همراه یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق، به شهادت رسیده است.

به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار مقاومت قاسم سلیمانی گفتگویی را با علیرضا اسعدی عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت ایران، مهرداد الهی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی، محمدجواد کریمیان فعال حوزه نشریات و مدیرمسئول نشریه حنیفا، زهرا تابع بردبار دبیرانجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز و مهدی مزینانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی از فعالان دانشجویی داشتیم.

متن کامل مصاحبه را در ادامه می‌خوانید؛

* رهبر انقلاب در دیدار با اعضای خانواده سپهبد شهید سردار سلیمانی فرمودند که سیلی سخت تر به آمریکا همان «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» است. در یکسالی که از شهادت حاج قاسم سلیمانی می گذرد، جنبش دانشجویی در حوزه جنبش نرم افزاری چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟ آیا این اقدامات باعث همسبتگی بین مردم و جامعه دانشگاهی شده است؟

علیرضا اسعدی، عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت ایران: سالگرد شهادت حاج قاسم را خدمت مردم ایران تسلیت عرض می کنم و در وهله بعدی مقارن شدن چهلمین روز درگذشت شهید دانشمند هسته ای محسن فخری زاده را به فال نیک می گیرم،به نظرم جنبش دانشجویی در غلبه نرم افزاری می تواند،به عنوان پیشران عمل کند و اما به شرط ها و شروط ها،این امر نیازمند این هست که دانشجویان بتوانند هسته های تخصصی مسئله محور را شکل بدهند و یک مثلث بین دانشگاه، حوزه و مردم تشکیل دهند،این غلبه نرم افزاری در سطوح مختلفی قابل تعریف و تحقق هست و به نظرم دانشجویان بدون شناخت مسائل اصلی جامعه در این غلبه موفق نخواهند شد و با زدن یک ستاد و گروه برای این قضیه و گرفتن بودجه برای آن کاری در عمل اتفاق نخواهد افتاد و متاسفانه سبب می شود مثل بیانیه گام دوم شود و با گرفتن سالگرد و خوردن کیک آن از هدف اصلی دور شویم.

به نظرم باید در دانشگاه در سطح اول دانشجویان مسائل دانشگاه خودشان را از منظر های مختلفی مثل علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و.. مورد برسی قرار دهند به طور مثال مشکل آموزش مجازی را بررسی کنند و در سطح بعدی به مشکلات دانشگاه های مثلا یک دسته خاص مثل دانشگاه های صنعتی،علوم انسانی،جامع تقسیم شود و مشکلات این دانشگاه ها در بیاید و تبدیل به مسئله بشود و در سطح بعدی هم مسائل دانشگاه ها به صورت کلان احصا شود، البته در هریک از این سطوح باید با توجه به نقاط مشترک پیوند دانشگاه، حوزه، جامعه را برقرار کرد، البته توضیح کامل این نظر حقیر، در این مجال نگنجد و نیازمند وقت مبسوطی هست، الغرض قصد داشتم که نسبت به کلام آقا دید کلان تری داشته باشیم و آن را هم به شما منتقل کنم.

مهرداد الهی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی: شاید مهمترین اقدامی که دانشجویان میتوانند در برابر این هیمنه پوچ انجام دهند، مبارزه با جریان تحریف است. جریانی که از خارج از مرزها خط میگیرد، توسط عوامل داخلی هدایت میشود. وظیفه یک جنبش، مبارزه با دوگانه‌ها دروغین و مبارزه با تفکری است که غرب را در اذهان بزرگ و پیشرفت ملی را تحقیر و کوچک میکند. متاسفانه جنبش‌های دانشجویی در سالیان اخیر کم کاری داشته‌اند و به تعدادی بیانیه و تظاهرات اکتفا کرده‌اند، درحالیکه برای شکست نرم‌افزاری دشمن، باید شبانه‌روز و جهادی در تمام عرصه‌ها، مخصوصا فرهنگی و مجازی، فعالیت کنند که اینکار، به دلیل آگاه‌سازی مردم، باعث همبستگی بیشتر آنها میان خود و با قشر دانشجویی میشود.

محمدجواد کریمیان، فعال نشریاتی و مدیرمسئول نشریه حنیفا: همانطور که میدانیم ، امروزه تکنولوژی نقش بسیار مهمی در زندگی یکایک مردم دنیا دارد . شغل های زیادی وجود دارد که کاملا وابسته به اینترنت و فضای مجازی و رشته های مربوط به کامپیوتر میشود .میتوان گفت به قدری تکنولوژی انسان هارا وابسته خود کرده که جدایی از آن در حال حاضر، امری غیرممکن تلقی میشود. به همین دلیل مشخص است که کسی که سواد کنترل کردن رسانه و چگونگی استفاده از تکنولوژی را داشته باشد میتواند اقداماتی مهمی در رابطه با مقصود خود انجام دهد .

بنابرین کسانی که تسلط بر علوم کامپیوتری و نرم افزارها دارند میتوان گام های بسیار بزرگی در این زمینه بردارند و این گام ها نیز ، از نشر علوم و مفاهیم فرهنگی انقلابی گرفته تا جنگ الکترونیک و حملات سایبری را شامل میشود و دانشجویان متخصص با به کار گرفتن این علوم در مسیر انقلاب اسلامی میتوانند کمک چشمگیری به جمهوری اسلامی ایران و حتی تمامی کشور های آزاده کرده و ضربه ی سنگینی به استکبار جهانی وارد کنند.

طبیعتا بهترین محلی که در آن میتوان به این علوم دسترسی پیداکرد و نحوه ی استفاده از آن را یادگرفت، دانشگاه است .حمایت از نیروهای متخصص دانشگاهی یعنی کمک به رشد بخش علمی کشور و این حمایت اتفاق نمیافتد مگر با همکاری و همبستگی مردم با جامعه ی دانشگاهی که میتوان گفت خوشبختانه امروزه به وضوح شاهد پدیدار شدن این اتفاق هستیم.

زهرا تابع بردبار، دبیرانجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز: بحث غلبه هیمنه استکبار اون هیبتی که امریکا به وسیله سینما به خصوص هالیوود عمدا یکی از محور های اصلی فیلم سازی ارتش ایالات متحده و سربازان آمریکایی است. باید این هیمنه شکسته شود یعنی آمریکایی ها خودشان پیروز مطلق همه جنگ ها می دانند.

نکته دیگر حائز اهمیت است در حوزه رسانه بسیار ضعف داریم اقدامات سردار سلیمانی در منطقه انجام دادند حتی در فیلم های امریکایی یافت نمیشود و توجه به این نکته باید داشت که یک فرمانده نظامی در محیط محاصره شده که اکثر نیرو هایش کشته شده اند با بالگرد وارد آن منطقه نمیشود به طور مثال . بایک تماس و بیسیم کار پیش میبرد اما سردار سلیمانی در اوج محاصره با بالگرد وارد منطقه اشغال شده میشود در حوزه رسانه خارجی سعی براین دارند که دستاورد های نظامی ایران تحقیر کنند و دستاورد های هالیوودی بزرگتر جلوه دهند.

مهدی مزینانی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی: جنبش نرم افزاری و فضای مجازی اهمیت بسیار مهمی دارد که متاسفانه در برخی مواقع جنبش دانشجویی به آن توجه ندارد. مقام معظم رهبری در سخنرانی دیگرشان فرمودند که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم.

امروزه استکبار جهانی با بهره‌مندی از امکانات رسانه‌ای سعی دارد که در دل کشورهای مستضعف جهان رعب و هراس بیفکند و از این طریق سلطه خود را ثابت نماید. جالب اینجاست که همین رسانه ها که ادعای آزادی بیان دارند در مواقعی که سخنی علیه‌شان مطرح شود به آسانی سانسور و حذف می کنند.

در همین یک سال گذشته در بسیاری در پیامرسان‌های به اصطلاح آزاد، شاهد اخطارها و بسته‌شدن بسیاری از صفحات، تنها به دلیل بارگزاری عکس‌های سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی بودیم، که واقعاً این موضوع جای تأمل دارد.

بنابراین جنبش دانشجویی باید با ذکرکردن اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه ملت‌های مسلمان و همچنین تبلیغ اسلام ناب محمدی و مکتب حاج قاسم سلیمانی، بر این سلطه نرم افزاری غلبه نماید.

* در حوزه منطقه ای چه میزان بسترهایی برای انتقام سخت از سوی ایران فراهم شده است؟ از نگاه دانشجویی برای اقدام سریع انتقام سخت چه راهکارهایی را ارائه می دهید؟

محمدجواد کریمیان، فعال نشریاتی و مدیرمسئول نشریه حنیفا: پس از شهادت حاج قاسم موج بزرگی به نام انتقام سخت بر سایت ها، روزنامه ها ، فضای مجازی و... راه افتاد و درد از دست دادن حاج قاسم سلیمانی و از بین رفتن فرمانده سپاه قدس ایران، باعث یک شور حماسی بین مردم شد .

منتهی ظاهرا برخی مسئولین تدبیر لازم را برای این انتقام نیاندیشیده و به پرتاب چند موشک به یک پایگاه آمریکایی در عراق بسنده نموده که این کنش نیز ضربه ای در حد و اندازه آمریکا وارد نکرد!

انتقام سخت هیچگاه پدیدار نمیشود مگر زمانی که در مرحله اول ، مسئولین ما کوچک ترین ندایی از سازش و مذاکره سر ندهند و این حقیقت که آمریکا هیچ گاه صلاح ما را نمیخواهد و به عهد خود وفا نمیکند را با جان و دل بپذیرند .

به نظر میآید این مسئله مهم ترین مشکل ماست و تا زمانی که ما پایبند این تفکر پوچ هستیم نمیشود به راهکاری برای انتقام گیری از آمریکا فکر کرد.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت ایران: به نظرم تنها انتقام سختی که باید گرفته شود و قابل انجام هست، خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا هست و باید دانشجویان محور مقاومت حول خروج آمریکا با هم یک هسته بین المللی را شکل دهند و به نظرم این می تواند با کمک سپاه قدس و نیرو های مردمی در ایران و سایر کشور های منطقه مثل عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، ترکیه و... باشد،به نظرم می توان در این عرصه یک سری دورهمی های مجازی دانشجویی با فعالان دانشجویی از اقصا نقاط دنیا شکل داد که برای نمونه علمی این قصه من شما را به سفرنامه کشمیر سرباز روح الله رضوی ارجاع می دهم،کتابی است خواندنی و در عرصه داخلی هم پیشنهاد من بر شروع غنی سازی هسته و استفاده از همه ظرفیت سانتریفیوژ کشور هست که بتوانیم از عواید انرژی هسته ای منتفع شویم و نشان دهیم فرمان بردار سازمان های بین المللی نیستیم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی: در حوزه منطقه‌ای نخستین بستر برای انتقام سخت، اقدام مناسب و اقتدارآمیز سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در عراق بود. این حمله موشکی علاوه بر این که گام محکمی برای شروع انتقام سخت بود، همچنین نشانگر قدرت و دقت موشکی جمهوری اسلامی هم محسوب شد. همین حمله موشکی بستری مهم برای ترک کردن منطقه توسط نیروهای آمریکایی بود.

به نظر، از نگاه دانشجویی راهکارهایی می‌توان برای اقدام سریع انتقام سخت درنظر گرفت. یکی از راهکارها گفتگو با کشورهای منطقه برای مجبور کردن آمریکا برای ترک کردم هر چه سریعتر خاورمیانه است.

راهکار دیگر کمک به دولت های منطقه از جمله عراق و لبنان در راستای مقابله با اقدامات آمریکا است و همچنین نباید از اقدامات رسانه ای مناسب به جهت محکوم کردن اقدامات  آمریکا غافل شد.

دبیرانجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز: بستر انتقام سخت بستر ابتدایی و اولیه ما به پایگاه های عین الاسد بود بعد از جنگ جهانی دوم به جز یکی دومورد ...هیج کشوری و یا دولت رسمی حاضر نبود مستقیما به پایگاه های آمریکایی حمله کند و حمله موشکی از درون خاک خود پایگاه آمریکایی مورد هدف قرار دهد. اصل بستر انتقام سخت همان حمله موشکی ما بود و هیمنه آمریکا شکست و ثابت کرد که علی رغم ادعای آمریکا که اذعان داشت ۵۲ نقطه خواهیم زد اگر کوچک ترین تعرضی از سوی ایران دریافت کنیم اما درواقعیت عکس این قضیه برملا شد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی: همانطور که حضرت آقا فرمودند، انتقام سخت، اخراج نظامیان رژیم آمریکا از منطقه است و برخلاف آنچه که عموم مردم فکر میکنند، زنجیره انتقام سخت درست بعد از تصویب اخراج نظامیان رژیم در دولت پارلمان شروع شد، بطوریکه در یک سال اخیر هفته‌ای نبوده که به کاروان‌ها و مقر اشغالی حضور نظامیان دشمن چندین‌بار حمله نشده باشد؛ پس، به جز دومورد (دول حاکم بر ایران و عراق) تقریبا تمام بسترهای لازم تکمیل زنجیره انتقام سخت فراهم شده.

بنظر بنده، یکی از کارهای مهمی که دانشجویان میتوانند در تسریع تکمیل این زنجیره انجام دهند، گسترش ارتباطات با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان، علی‌الخصوص دانشگاه‌های عراق و سوریه و افغانستان است و به این طریق، با آگاه‌سازی جوانان آن کشورها، در تکمیل این روند کمک کنند.

* زمینه تحقق انتقام سخت به چه عوامل داخلی و خارجی نیازمند است؟

زهرا تابع بردبار، دبیرانجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز: انسجام و اتحاد ما درمورد مواضعی که میگیریم می توانیم زمانی این بستر هارا هماهنگ کنیم یک پارچه باشیم کسی در این زمینه خدشه ایی وارد نکند بنا به گفته ی رهبری سوخت موشک پایگاه عین الاسد زیرو رو کرد همین فریاد انتقام سخت مردم بود. یعنی تا مقبولیت و مشروعیت از سوی مردم نباشد نمیتوانیم کاری از پیش ببریم زمینه تحقق یک اتحاد ملی در داخل در حوزه خارجی واکنش های منطقه به خصوص پارلمان عراق بعد از ترور سردار سلیمانی اخراج نیروهای آمریکایی تصویب و قانونی کرد که نیرو های آمریکایی ظرف مدت کمی منطقه خالی کنند از طرف دیگر همکاری نیرو های مقاومت، حماس، حشدالشعبی، حزب الله، تیپ فاطمیون، زینبیون افغانستان و... کسانی که با محور مقاومت همکاری کردند.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت ایران: به نظرم یکی از بهترین راهکارها شکل گیری هسته های بین المللی دانشجویی است و به نظرم دانشجویان ایرانی می توانند با تشکیل جلساتی و تدوین شبکه مسائل، آن را به عرصه های مختلفی مثل فنی، سیاستی، رسانه ای و... تقسیم بندی کنند و حول آن هسته های مسئله محور بین المللی شکل دهند که می تواند از ظرفیت مادی و معنوی نهادهای دولتی و غیر دولتی مثل سپاه قدس، جمعیت بین المللی امت واحده، ظرفیت های ستاد اربعین و ... استفاده کرد.

که زمینه تحقق آن شکل گیری وحدت جریان های مختلف دانشجویی حول انتقام هست و باید افتراق ها در این زمینه کم شده و همه جنبش دانشجویی به یک افق مشترک برسند به نظرم من جمعیت های مردمی مثل حشد الشعبی در سوریه و عراق هم از این حرکت حمایت خواهند کرد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی: در بحث عوامل داخلی، حذف تفکر غلط تنش‌زدایی و صبر راهبردیِ 'بیش از حد' است که بزرگترین مانع تحقق انتقام سخت است و در بحث عوامل خارجی، قطع وابستگی در تصمیم‌گیری گروه‌های مقاومت به ایران است، بطوریکه آمریکا از طریق فشار بر ایران، عملا گروه‌های همسو را نیز محدود میکند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی: زمینه انتقام سخت بیشتر از آن که به زمینه خارجی نیاز داشته باشد به زمینه داخلی نیاز دارد. البته که زمینه خارجی آن همان ترور ناجوان مردانه بود که توسط آمریکا رخ داد.

با توجه به اتفاق صورت گرفته اگر زمینه داخلی فراهم باشد می توان سیلی محکم و انتقامی به مرابت سخت تر از قاتلین حاج قاسم گرفت. امام انچه در داخل مشاهده می کنیم چیزی جز این است. اگر اتحاد در کشور وجود داشته باشد و چشم برخی مسولین به مذاکره با قاتلین حاج قاسم نباشد می توان انقام سخت را به معنی واقعی کلمه محقق کرد.

فعال نشریاتی و مدیرمسئول نشریه حنیفا: یقینا هم عوامل داخلی در مقوله انتقام سخت تاثیرگزارند و هم عوامل خارجی ، منتهی به هیچ وجه نمیتوان عوامل خارجی را با عوامل داخلی مقایسه کرد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتقام سخت بیرون راندن آمریکا از منطقه و قصاص آمران شهادت سردار سلیمانی که به جرم خود نیز اعتراف کرده اند میباشد که این امر میتواند موجب آلام مردم شود.

نمیتوان گفت که کشور های خارجی هیچ تاثیری بر اوضاع داخلی کشورمان ندارند ، منتهی مسئله ای که حائض اهمیت میباشد این است که کشور ما هرگاه به درجات بالاتری رسیده و پیشرفت کرده ناشی از اتحاد و همبستگی نیرو های داخلی بوده و هرگاه ضعفی در کشور به وجود آمده ، حاصل از عدم همبستگی نیرو های داخلی بوده و به طور کلی میتوان گفت ، مهم ترین مسئله برای تحقق انتقام سخت، انسجام مسئولین، یکپارچگی و همبستگی مردم و اتحاد تمام نیروهای داخلی کشور، اعم از ارگان های نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... میباشد.

* ترور سردار سلیمانی چه تاثیری بر استراتژی و اندیشه مقاومت در منطقه داشت؟ا

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی: اگر سال ها پیش بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت؛ بعد از شهادت حاج قاسم و ابو مهدی المهندس، بیداری مقاومت و مبارزه با زور گویان و مستکبرین شکل گرفت که این امر با موشک باران کردن پایگاه عین الاسد دو چندان شد. از نظر من  این بیداری و مبارزه با زور و استکبار تا پایان زورگویی زورگویان در منطقه ادامه دارد و شعله آتش مبارزات تا زمان تقاص پس دادن قاتلین حاج قاسم، خاموش نخواهد شد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی: خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس نه تنها باعث اتحاد آزادی‌خواهان جهان شد که اخراج دشمنان از منطقه‌ی ما را سال‌ها جلو انداخت. به لطف این خون‌های پربرکت، امروز استراتژی مقاومت از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر کرده و خواب راحت را  از دشمنان اسلام در سراسر جهان گرفته و بزودی سیلی نهایی را خواهد زد و هیمنه افسانه‌ای پوچ این رژیم جهانخوار را درهم خواهد شکست.

دبیرانجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید چمران اهواز: نتیجه این ترور به ضرر آمریکایی ها تمام شد و اسراییل مجبور شدند با کشور های حاشیه خلیج فارس هرچه سریع تر توافق کنند به دلیل شرایط منطقه زیرا این اعتقاد داشتند که اگر ازبین برویم قطع یقین شما اینجا نخواهید بود .....توافق بین عربستان سعودی و کشور های حاشیه خلیج فارس و اسراییل صورت گرفت علت اصلی آنها بعد از ترور سردار سلیمانی

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت ایران: ترور شهید سلیمانی سبب وحدت در داخل کشور ایران و کشور های حوزه مقاومت شد ولیکن در ایران متاسفانه به علت حادثه هواپیما کام مردم تلخ شد و آن وحدت که مبارزه با استکبار بود شکسته شد ولیکن به نظرم کشورهای محور مقاومت برایشان ثابت شد که هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه وادادگی هست و به نظرم همه فهمیدن که با سستی نشان دادند،دشمن حریص می شود به دست درازی و تجاوز، هم چنین رهبر انقلاب در این سالی که گذشت، سعی کردند یاد و خاطره شهید سلیمانی را زنده نگاه دارند و ما نباید  بگذاریم دچار روزمرگی شویم.

در پایان به روح بلند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس و سایر شهدای این حادثه درود می فرستم و هم چنین یاد و خاطره شهید دفاعی و امنیتی محسن فخری زاده که 13 دی ماه مصادف با چهلم ایشان هست،گرامی می دارم و امیدوارم بتوانیم راه این شهیدان را ادامه داده و در این راه ثابت قدم باشیم.

فعال نشریاتی و مدیرمسئول نشریه حنیفا: ترور سردار سلیمانی تاثیرات قابل توجهی در منطقه و پیامد های متعددی برای جهان داشت !یکی از بزرگ ترین تاثیرات شهادت سردار ، تجدید بیعت مجدد و دوستی عمیق تر بین کشور ایران و عراق بود چرا که در هر ۲ کشور هم نام حاج قاسم سلیمانی برده شد و هم نام ابو مهدی المهندس و همکاری و شهادت این بزرگواران در کنار همدیگر باعث اتحاد بیشتری بین قلب های مردم ایران و عراق گشت .

مسئله بعدی که میتوان به آن اشاره کرد اثبات نهایت پستی و ناتوانی رئیس جمهور وقت آمریکا بود که نه در میدان جنگ بلکه در وسط شهر دستور ترور سردار سلیمانی را صادر نموده و این فرد با این کار ذات حقیقی خود را در برابر تمامی مردم جهان فاش نمود.

گزارش از مسلم خلخال

 
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top